Tarihçe - Tanıtım

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün talimatı ile 1926 yılında temelleri atılan Gazi Üniversitesi, “Orta Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü” adıyla açılmıştır. İsmi 1929 yılında "Gazi Orta Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü" olarak değiştirilmiş, 1976 yılında “Gazi Eğitim Enstitüsü” adını almış, 1982 yılında da “Gazi Üniversitesi” kimliğine kavuşmuştur.

Ankara’nın merkezinde bir şehir üniversitesi olan Gazi Üniversitesi, Cumhuriyet’in öncü öğretmenlerini yetiştiren ilk eğitim kurumunu bünyesinde barındırmanın onuru ve araştırma üniversitesi olmanın sorumluluğuyla 1926 yılından günümüze kadar disiplinler arası ve nitelikli araştırmaları, girişimciliği, üst düzey eğitimi, topluma hizmeti ile ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve öncü bir üniversitedir.

Gazi Eğitim Fakültesi Üniversitemizin kurucu fakültesidir. 1926 yılından bu yana Türk Milli Eğitim Sistemine öğretmen yetiştiren köklü bir kurumdur. 1982 yılında Gazi Üniversitesi bünyesine alınarak ismi “Gazi Eğitim Fakültesi” olarak değiştirilmiştir. Gazi Eğitim Fakültesi, eğitim-öğretim faaliyetlerinde modern bilgi teknolojileri araçlarını öğrenci ve öğretim elemanlarının kullanımına sunmuştur. Merkez yerleşkenin tüm binalarında kablosuz internet erişimi, teknolojik donanımlı sınıf, araştırma laboratuvarları ve iletişim teknolojileri derslerinin yapılması için ileri teknoloji ile donatılmış bilgisayar laboratuvarları mevcuttur. 

Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 1997 yılında Millî Eğitim Bakanlığının sınıf öğretmeni ihtiyacını karşılamak üzere Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü bünyesinde açılmıştır. Öğrenim süresi sekiz yarıyıl yani dört yıldır. Programda; zorunlu olarak alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca öğrencilerin kendi istekleri doğrultusunda seçebilecekleri alan seçmeli, genel kültür seçmeli ve meslek bilgisi seçmeli dersleri de bulunmaktadır. Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2015-2016 bahar dönemi sonuna kadar İlköğretim Bölümü altında yer almıştır. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından 28.02.2017 tarihli kararıyla öğretmen yetiştirme lisans programları çerçevesinde bölüm, anabilim dalı ve program adlarında çeşitli gerçeklere dayanarak güncellemeler gerçekleştirilmiştir. YÖK’ün bu kararına istinaden İlköğretim Bölümü kapatılarak Temel Eğitim Bölümü kurulmuş, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nın adı Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı olarak değiştirilmiştir. YÖK’te tanımlı lisans program adı Sınıf Öğretmenliği Programıdır.

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının güçlü yönleri; 

  • Anabilim dalı öğretim üye ve elemanlarının düzenli ve sistemli bir şekilde ulusal/uluslararası çalışmalar yapması ve alana sürekli katkı sunmaları,
  • Çok disiplinli ve uzman kadrosunun olması,
  • Anabilim dalı öğretim üye ve elemanlarının hem lisans hem lisansüstü öğrencilerinin konferans, kongre, sempozyum gibi akademik etkinliklere katılımlarını desteklemesi
  • Programda yer alan bazı özel dersler için gerekli dersliklerin bulunması olarak ifade edilebilir.

Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. Programda, genel kültür, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Anabilim Dalımızda dersler yarıyıl esasına göre yürütülmektedir. Mecburi derslerin yanı sıra, öğrencinin ilgi ve yeteneğine yönelik seçmeli dersler de bulunmaktadır. Öğrencilerimiz “Okullarda Gözlem” ve “Öğretmenlik Uygulaması” gibi dersler ile öğretmenlik mesleğini sınıf ortamında deneyimleme imkânına sahiptirler.

Dersler Gazi Eğitim Fakültesi F-Blok ve C-Blok dersliklerinde yapılmaktadır.

Gazi Üniversitesi öğrencisi olarak;

-Erasmus, Farabi gibi öğrenci değişim programlarından yararlanabilir,

Öğrenci topluluklarına katılarak sosyal faaliyetlerde bulunabilir,

Gazi Üniversitesi Rektörlük Kampüsü içinde bulunan kütüphanemizde yerli ve yabancı pek çok esere ulaşabilirsiniz.

- İhtiyacınız halinde Öğrenci Danışma, Burs ve Sosyal Hizmetler Birimi’ne başvuru yaparak rehberlik, sosyal danışma ve öğrenci danışma hizmetlerinden yararlanabilir; kısmı zamanlı çalışma ve yemek bursu başvurularında bulunabilirsiniz.

-Ayrıca Yabancı uyruklu öğrencilerimiz TÖMER tarafından gerçekleştirilen eğitimler ile dünyanın en eski ve köklü yazı dillerinden birisi olan güzel Türkçe’mizi öğrenebilir kendilerini ifade kabiliyetlerini geliştirebilirler.

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda eğitim almak isteyen adayların liseden mezun olduktan sonra, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda TYT ve AYT oturumlarına katılmaları ve Eşit Ağırlık Puan türünde yeterli puanı almaları gerekmektedir.  

Okulla tanışmamıza yardımcı olan, bizlere okuma yazma öğreten ilk öğretmenlerimiz olan sınıf öğretmenleri unutulmaz, hayatlarımızda kalıcı hatıralar bırakır. Bu yönüyle de oldukça kutsal bir meslek olan sınıf öğretmenliğini tercih edecek kişilerde bulunması gereken bazı özellikler vardır. Bu özelliklerden birkaçı:

  • Öğrenmeyi ve öğretmeyi sevme
  • Çocuklara karşı güler yüzlü, hoşgörülü, sevecen ve sabırlı olma
  • Empati yeteneği yüksek olma
  • İletişim becerilerini etkin ve doğru kullanabilme
  • Gelişen ve değişen zaman şartlarına ve teknolojiye uyum sağlayabilme
  • Açık görüşlü ve objektif olma
  • Bireysel farklılıklara dikkat etme ve saygı duyma
  • Analiz becerisine sahip olma
  • Yaratıcı düşünme becerisine sahip olma
  • Olaylara eleştirel bir gözle bakabilme
  • Kendini geliştirmeye açık olma
  • Liderlik özelliğine sahip olma olarak sıralanabilir.

Sınıf Eğitimi Lisans Programını başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz isterlerse üniversitemizde ya da diğer üniversitelerde yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler. Mezunlarımız, en genel anlamda Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda, özel okullarda ve dershanelerde öğretmen olarak istihdam edilmektedir, ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde araştırma görevlisi, okutman ve öğretim görevlisi olarak da çalışabilmektedirler.

Gazi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üye ve Elemanlarının odaları Bosna Binası 3. Katta bulunmaktadır.

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında 2020-2021 eğitim öğretim yılı itibariyle 12 Profesör, 3 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere 16 Öğretim Üyesi, ayrıca 3 Öğretim Görevlisi ve 7 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Her biri alanında uzman olan bölümümüz öğretim üyeleri tarafından yazılmış, editörlüğü yapılmış, çevirisi yapılmış onlarca kitap; tanınmış dergilerde yayınlanmış pek çok makale, uluslararası ve ulusal katılımlı sempozyumlarda sunulmuş bildiriler bulunmaktadır.

Anabilim Dalımız ve diğer üniversitelerdeki Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarının işbirliği ile; Sınıf Öğretmenliği ve eğitimine yönelik bilimsel çalışma, uygulama ve deneyimleri paylaşmak, bu alanda çalışan akademisyen, öğretmen ve öğrencileri bir araya getirerek bilimsel, sosyal etkileşimi üst düzeye çıkarmak, aralarında işbirliği, eşgüdüm sağlamak, yeni bakış açıları ve çalışma alanları oluşturmak amacıyla her sene Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) gerçekleştirilmektedir. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’na çeşitli ülkelerden akademisyenler, öğretmenler, lisansüstü ve lisans öğrencileri katılmakta ve bilimsel çalışmalarını sunmaktadırlar. Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı ile ilgili merak ettiğiniz diğer konular hakkında bilgi almak için Gazi Üniversitesi Sınıf Eğitimi web sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca öğretim üye ve elemanları ile sayfamızdaki mail adresleri üzerinden iletişime geçebilir, bölüm hakkındaki sorularınızı iletebilirsiniz. Gazi üniversitesi içerisine öğrencilerimize sunduğumuz imkânlar hakkında daha geniş çaplı bilgi almak için üniversitemize ve alt birimlerine ait web sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Gazi Üniversitesinde öğrenim gören tüm öğrencilerimiz gibi sizi de Gazili olma ayrıcalığını yaşamak için bölümümüze bekliyoruz.

Sınıf Öğretmenliği lisans programının hedefleri;

  1. Eğitim-öğretim kalitesi yüksek ve akredite olmuş bir program olmak,
  2. 21. yüzyıl becerileri ile donatılmış öğretmenler yetiştirmek,
  3. Sosyal sorumluluk bilincini ve hizmet kalitesini artırarak topluma katkı sağlamak,
  4. Alanında uzman öğretim üyeleri ile öncü bir program olmak,
  5. Araştırma Üniversitesi vizyonunu güçlendirecek nitelikli ve katma değeri yüksek araştırma-geliştirme çalışmaları yürütmektir.

 

Sınıf Öğretmenliği lisans programının temel amacı;

Türkiye özel alan yeterliliklerine, üniversitenin, fakültenin ve programın misyon ve vizyonuna uygun öğretmenler yetiştirmektir.

Sınıf Öğretmenliği lisans programının alt amaçları;

  • Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
  • Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimin bilincinde olmak,
  • Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
  • Disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak,
  • Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunları problem çözme aşamalarına göre çözmek,
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirmek ve çözüm üretmek,
  • Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirmek, karşılaştığı sorunlara çözüm üretmek ve liderlik yapmak,
  • Üst bilişsel farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek ve öğrenmeyi yönlendirmek,
  • Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürmek,
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak,
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak,
  • Alanı ile ilgili çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşmak,
  • Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak,
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlamak, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek,
  • Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede kullanmak,
  • Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirmek,
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmektir.

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Tanıtım Videosu İçin Tıklayınız.

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Tanıtım Sunusu için tıklayınız.

 

background image